zaterdag 11 januari 2014

2014 wordt het jaar van mijn Wereldreis - 2014 is the year of my world trip

This is my biligual travel blog, please scroll down for the Enghlish post.

Vorig jaar, zo rond deze tijd heb ik voor het eerst eens gegoogled round-the-world-ticket. De prijs-indicaties die ik via de zoekresultaten vond waren duur, maar niet zo onhaalbaar als dat ik dacht.
Qua timing kon het niet veel beter, nog geen huis, een (tijdelijke) baan en graag willen reizen. Dit is het meest geschikte moment om mijn wereldreis te maken.

11 maanden sparen later, heb ik via het jongerenreisbureau KILROY mijn wereldticket geboekt. 5 à 6 maanden reizen naar IJsland, Canada, USA, Japan, Zuid-Korea en mijn andere thuisland Taiwan. De terugreis moet nog geboekt worden.
Minder flexibel dan een enkeltje en dan onderweg boeken, maar het lijkt mij een goede manier om kennis te maken met wat wereldreizen nou ongeveer inhoud. Wie weet komt het open-einde ticket naar een exotische bestemming er ooit nog eens van!

Over precies vijf maanden stap ik op mijn eerste vliegtuig en via deze blog deel ik mijn reisverhalen, goede en minder goede ervaringen en praktische tips. Voor nu spaar ik verder (met alleen een ticket ben je er natuurlijk nog niet...), is er een to-do lijstje om af te strepen en doe ik inspiratie op in reisgidsen, blogs en websites. Mijn favoriete inspiratiebronnen deel ik volgende week!

-----------------------

About a year ago on a winters day in January, I set out my first Google search on round the world ticket. The search results gave me some price indications. Expensive, for sure, but not impossible. Not being a home-owner of any kind, just jet, but having a (temporary) job, I couldn't have asked for a better timing. This is the best moment to go on my RTW-trip.

After 11 months of saving up my money, I booked my world-ticket at Kilroy travel. A 'return'-kind of ticket leaving from Amsterdam for about five to six months to travel Iceland, Canada, USA, Japan, South-Korea and my second home country Taiwan. As a pre-booked ticket is not as flexible as a one-way ticket, it does give me the chance to find out what RTW-traveling is about. That doesn't mean that the one-way ticket is never happening, though!

In exactly 5 months I'll step on my first plane and via my blog I´ll share travel stories, experiences and practical tips. In the mean time, I keep saving money (world travel requiers more than just a ticket...), there's a to do list to check off and I'm on the look out for inspiration in travel guides, blogs and websites. I'll share my favorites next week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten