zaterdag 12 april 2014

Nog maar een maandje! - Just one month to go!

This is my bilingual travel blog, please scroll down for the English post.

De tijd gaat zo snel! En het lijkt alleen maar sneller te gaan moet ik zeggen. 
Langzaam begin ik ook te beseffen dat ik ook echt op wereldreis ga. Ik ga reizen, is meestal het antwoord op de vraag wat ik ga doen als mijn contract zo meteen afgelopen is. Wereldreis klinkt alsof ik geld over heb. Wat niet zo is, want ik werk en spaar enthousiast voor mijn 'goede doel', maar naast een keuze is het zeker een luxe. 

De afgelopen weken heb ik steeds meer van mijn to-do-lijstje kunnen strepen. 
De beste ervaring was ongetwijfeld de indoor skydive. De minste ervaring was het trekken van mijn verstandskies (nog één te gaan deze week). Een kleine update van mijn lijstje:

30 dingen van mijn to-do-lijstje in willekeurige volgorde.
1. Mailbox opruimen (uitschrijven voor nieuwsbrieven, en er zijn vast mailtjes die weg kunnen....) Maar het blijft natuurlijk een beetje een kwestie van bijhouden.
2. NS-abonnement opzeggen  (waarom houden als je 't niet gebruikt?)
3. Fotoboek van 2013 maken (dat had ik al gedaan willen hebben...) Bijna klaar!
4. De eerste Koningsdag vieren
5. Tandarts ofwel: verstandskiezen: bijna klaar.
6. Contactlenzen
7. Terugvlucht boeken (het is wel de bedoeling weer terug te komen natuurlijk!) In december zet ik weer voet op Hollandse bodem.
8. Werken en...
9. ...blijven sparen
10. Vaccinaties. Nog één te gaan. 
11. Indoor skydiven (dat was nog een verjaardagscadeautje!)
12. Treinpas voor Japan aanvragen (kan vanaf 3 maanden voor aankomst en alleen vanuit het buitenland aangevraagd worden (en alleen via de post!))  Van de week bedacht dat ik de pas in Amerika ga regelen (langs japans toerisme bureau in New York, Washington of Los Angeles).
13. Lekkere playlist maken voor op reis - check even in de rechterbalk, ik heb een spotify lijstje gemaakt. Als jullie suggesties hebben, laat maar weten :)
14. Kamer opruimen
15. EHBO-pakketje maken met medicijnen, paracetamol, pleisters...
16. Berichtje naar de bank voordat ik op reis ga (om te voorkomen dat 'ie geblokt wordt)
17. Berichtje naar de creditcardmaatschappij voordat ik op reis ga (zie punt 16)
18. Buitenlands geld halen (maar ik denk niet alles tegelijk... in het buitenland zijn ook ATM's)
19. Pasfoto's maken (altijd handig)
20. Fit blijven (en nog wat fitter worden, hoop lopen en tillen in het vooruitzicht!)
21. Minimaal één kroket en een stamppot eten
22. Concert Marike Jager
23. Visum USA (Esta)
24. Reisverzekering (voor langer dan 60 dagen op reis moet je meestal een extra reisverzekering afsluiten, ik kan een module 'aan zetten')
25. Test-skypen met thuis
26. Hostel/Couchsurf adresjes in USA (hoogseizoen)
27. Download reis-apps voor telefoon en tablet (nog goede suggesties? Voor android!)
28. Reisgegevens voor thuis
29. Kopietjes en printjes van paspoort, reserveringen, tickets maken
30. Misschien wel het belangrijkste: genieten van thuis zijn!

-------------------------------------------------------------------
Time goes by so fast. And it seems to only speed up recently. 
Slowly I start to realize that my world travel is no longer a dream or a plan, it's going to be real. I'm really going to do it. When people ask me what I'm going to do when my working contract ends, I usually answer that I'll go travel. Saying I go on a RoundTheWorld-trip feels like I have some left over money. Which isn't the case, I'm happily working and saving for the big goal. But I admit that next to a thoughtfully made choice, it is a luxury indeed.

The past weeks I've been crossing things from my to-do-list. The best thing was Indoor Skydiving, by far. The worst was removing my wisdom tooth (third molar). There's one more to go later this week.

A short update on my 30 things on my to-do-list (in no particular order):
1. Clean-up mailbox (unsubscribe from newsletters and there's probably an email or two or more that should be deleted already)
2. Suspend my train-subscribtion (why keep it if you won't use it?)
3. Make photobook of 2013 (should be done by now...) almost done!
4. Celebrate the first Kingsday in The Netherlands (we had Queensday on the 30th of April ever since I was little. Kingsday will be on 26th of April this year, because the offical Kingsday (27th) is a Sunday this year. It's confusing, I know).
5. Dentist, well almost done, I wrote about that above.
6. Contact lenses
7. Book my return flight (the plan is to come back home, of course!)
 I will land on Dutch ground in December!
8. Work my office hours...
9. ...and keep saving money
10. Vaccins, there's one more to go.
11. Indoor Skydive (I got as a birthday gift!)
12. Railpass Japan (Order from 3 months in advance, only from outside of Japan and your pass comes by good old post), I changed plans when I discovered I can also pick up a pass at Japanese travel organizations in the USA.
13. Get a playlist for travelling - check on the right on my blog. I made a playlist on spotify. Let me know your music tips :).
14. Clean up my room
15. collect a First Aid kit (medicins, plasters...)
16. Note the bank before I leave (so they won't block my card)
17. Note the creditcard company before I leave (see point 16)
18. Currency extchange (but not all at the same time, there are ATM's abroad too)
19. Passport photo's (just in case)
20. Stay fit (and get a even more fit, for the walking and lifting the bags)
21. Eat at least a Kroket and a Stamppot, at least once before I leave ("kroket" and "Stamppot" are Dutch snacks/meals)
22. Go to the concert of Marike Jager (Dutch Singer-songwriter)
23. Visum USA (Esta)
24. Travel insurance (travelling longer than 60 days, so my average insurance isn't enough to cover this longterm travel)
25. Testing Skype at home
26. Host/couchsurf addresses in the USA (I'll be there peak season)
27. Download travel apps for my phone and tablet (any suggestions? It's Android by the way!)
28. My travelinformation for my family at home
29. Make copies and prints of my passport, reservations and tickets
30. Most important of all of the above: enjoy my time at home!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten