zaterdag 24 mei 2014

Niagara Falls

Looking for English? Scroll down for a bit!

Na een treinritje van iet meer dan twee uur rijdt de trein Niagara falls Station binnen. En dan? Een rek met folders. En verstopt in een hoekje twee heren in een hokje waar je een buskaart kunt kopen. Dat is het, voor de beroemde Niagara Falls.
Maar dan een busritje verder barst het toerisme inderdaad los.
Een vreemde combinatie van natuur en pretpark omgeving. Dat is hoe ik Niagara Falls ervaren heb.
Ik ben maar meteen mee gegaan met de massa richting de beroemde bootjes. Niet veel later sta ik op het bovenste dek, inclusief roze regenponcho. Roze, niet de beroemde blauwe, krijg je aan de Amerikaanse kant.

Hoe toeristisch het ook is, ik zou het boottochtje aanraden. Het is ontzettend leuk om een regenbui van de watervallen te ontvangen. En pas vanaf het bootje zie je tussen de regenmist door, hoe hoog de watervallen zijn.
Na het bootritje ben ik het pad afgelopen naar de Horse shoe falls. Nog even om het hoekje gekeken bij andere attracties, maar ik had mijn portie toeristme wel gehad. In plaats daarvan heb ik een hapje eten gehaald en dat met uitzicht op het neerstortende water opgegeten. Geen verkeerd uitzicht. Na de lunch nog wat winkeltjes gekeken en een mooie tas gevonden (tja, wat anders he...)

Tijdens het treinritje terug vanuit Niagara Falls zat ik naast een dame uit Philladelphia. Ze was op weg naar haar kleinkinderen. Ik heb een gezellig gesprek gehad met haar en de trein reed zowaar op tijd Union Station in Toronto binnen. Volgens deze mevrouw die het ritje regelmatig maakt, een uitzondering. Meestal is er vertraging, maar vandaag niet, lucky us!

--------------------
 The train enters Niagara Falls Station after just over two hours train ride from downtown Toronto. And then I'm lost. A stack of folders and a ticket boot hidden in a corner. That's the welcome for the famous Niagara Falls.
Just wait for your bus ride to arrive at the heart of the tourist buzz. That's where it felt like a strange mixture of nature and amusement park.
I went straight to the most touristy thing you can do when you're down at Niagara Falls. It didn't take long for me to be all dressed up in a rain poncho on the top deck of the little boat.

Even although it's very touristy, I would recommend going on the boat ride. It's great to feel the fall's showers.And it's only from the boat that you can loop up to the falls realizing how tall they are.
After the boat ride I strolled over to the famous Horse Shoe part of the falls. I checked on the other attractions too, but decided to just enjoy the view on the falls with a quick lunch. I've had worse views to look at. After that I went for some shopping and found myself a nice bag.

On the train ride home I had a great chat with a lady from Philladelphia. She was on her way to visit her grandchildren. We had a great chat and the train arrived right on time at Toronto's Union Station. Which, according to the lady was an exception. Lucky us!





 
Dat noemen ze nog eens beenruimte in de trein! - Speaking about leg space on a train!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten