woensdag 22 oktober 2014

5 maanden en een beetje op reis - 5 months plus some extra days travelling

Looking for english? Please scroll down a bit!

39 bedden, 3 tenten, 1 busstoel en 3 treinstoelen als slaapplek.
9 vliegtuigen en 1 helikopter
9 boten en 1 kayak
29 treinen
59 busritjes tussen steden, vliegvelden en bezienswaardigheden
8 taxi's
4, 5 boeken en 5 tijdschriften
37 museums
11 watervallen
6 valuta en een souvenir bankbiljet uit noord-korea
8 tijdzones
3198 foto's en video's

Ik was vorige week aan het genieten van het weer zien van mijn nederlandse familie na 5 maanden. Een onvergetelijke week met weer bijzondere ontmoetingen en momenten en wat leuke uitstapjes naar chiayi en maokong. Dus een weekje en wat dagen later, mijn post met reiscijfers. Inmiddels wissel ik mijn bedden in taipei, yunlin en bij mijn zussen met enige regelmaat af en bij de bussen heb ik mijn twee dagelijkse busritjes maar niet meegerekend. Anders schiet dat cijfer wel heel hard omhoog...

Het is heerlijk om over de nightmarkets te slenteren, lekker te eten of zelf te koken en mijn chinees te oefenen met mijn familie. Soms voel ik me echt zoals dat schattige kattebeeldje op de foto (genomen tijdens het bezoekje aan de keramiek studio's en tuin bantaoyao in chiayi (http:/www.bantaoyao.com.tw))
Maar het was de afgelopen maand nog altijd wennen aan een eigen kamer en een beetje ritme met de zelfgekozen studieverplichtingen. En ondanks dat het hier heerlijk vertrouwd is en er ook nog steeds genoeg te zien valt, doken vorige week toch echt weer de reiskriebels alweer op. Gelukkig staat er over twee weken een weekendje Hong kong gepland, met mijn jongste taiwanese zusje!

Zaterdag meer over mijn chinese lessen, want ik zit alweer halverwege mijn cursus. Hoog tijdvoor een update. In het Nederlands en het Engels,  maar nog geen Chinees dat is wat teveel gevraagd.

--------------ENGLISH VERSION -------------

39 beds, 3 tents, 1 bus chair, 3 chairs on the train to sleep in
9 airplanes and 1 helicopter
9 boats and 1 kayak
29 trains
59 busrides between airports, cities and sights
8 taxis
4, 5 books and 5 magazines read
37 museums visited
11 waterfalls spotted
6 different currencies plus a souvenir note from North-korea
8 different timezones
3198 photos and videos

I was busy meeting my Dutch family last week, after 5 months. It was a wonderful week with memorable meetings and moments and trips to chiayi and maokong. So here's my montly post with travelnumbers. At the moment I'm regulatory changing beds from taipei to yunlin or one of my sister's places. And I didn't include my two daily busrides in the number above, that would skyrocket that number, pretty much.

I enjoy walking over the nightmarkets, having a nice meal or cook my own and to practice my chinese with my family. Sometimes really do feel like that cute kitten sculpture in the picture (taken at the bantaoyao ceramic studios and gardens in chiayi (http:/www.bantaoyao.com.tw))
But still, I needed this past month to get used to a bit of a daily routine following my commitment start studying again.
Even while it's all nice and familliar here and there is lots of places to see here, I found myself missing the travelvibe last week. Surprisingly fast, thankfully to kill that feeling, there's a trip to Hong kong waiting for me and my younger taiwanese sister in two weeks!

Saturday I'll post more about my chinese classes. I'm already halfway through, so I thougth you deserve an update on how things are going. In Dutch and English,  since writing  a Chinese post is still way out of reach.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten