zondag 5 oktober 2014

Bericht uit - Message from Taiwan

Looking for English?  Please scroll down a bit!

Mijn backpack staat al bijna 3 weken leeg tegen de muur. Ik doe boodschappen, maak mijn kamer schoon en breng weekenden met mijn taiwanese familie door. Je zou bijna denken dat ik thuis ben. En zo voelt het ook wel een beetje. Alleen al omdat ik niet meer elke paar dagen of weken een nieuwe stad of land opzoek. En als ik dan een nachtje of weekendje bij een van mijn zussen of thuis in Yunlin doorbreng, dan hoeft er alleen maar een kleine rugzak mee.

Inmiddels ben ik een (relatief kleine) typhoonervaring rijker, heb ik familiebezoekjes gedaan en al een stuk of 3 nachtmarkten bezocht.
Maar het blijft bij weekenden, want van dinsdag tot en met vrijdag heb ik les. Chinese les, om precies te zijn. 2 uur per dag in een klasje van 10. Het is lastig, maar ook ontzettend leuk om deze taal te leren. Meer daarover in een andere blog.

De middagen heb ik de afelopen tijd gebruikt om schoolspullen te kopen, de kinderboekenafdelingen door te struinen (extra studiemateriaal), lunchen met klasgenoten, huiswerk maken in de bibliotheek en een beetje een thuis te maken van mijn kamer, hier in shenkeng.

De komende weken wordt t wat drukker met leuke dingen. Zoals mijn Nederlandse familie weer zien volgende week! Niet op de whatsapp of via skype, maar gewoon 'live'.

------------- ENGLISH VERSION -------------

For 3 weeks already, my backpack leans to the wall, empty. I buy groceries,  clean up my room and spend weekends with my Taiwanese family. You would almost think I'm home. And it actually feels lije that a bit. I'm nor going from one place to another every other day or week. And if I sleep over at one of my sister's places or the home in yunlin, I only need a small backpack.

In past few weeks I experienced a (relatively small) typhoon, made family visits and already visited 3 nightmarkets.
But most of these take place on the weekends, since I started to follow classes from tuesday to friday. Chinese classes that is, 2 hours in a small 10 person class. It's not easy, but a lot of fun to learn this language. I hope to share a bit more on my experience in another post.

The after class hours I spend buying school materials, browsing the children's bookdepartments (extra learning material), going for lunch with classmates, doing homework at the library and make my shenkeng room a bit of a home.

The next few weeks bring some more action. Like seeing my Dutch family again next week. Not on whatsapp, or via skype, but simply in real life.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten