zondag 21 december 2014

Tainan

looking for English? Please scroll down a bit!

Op mijn reis ben ik heel veel andere reizigers tegengekomen. Soms blijft het bij een kort gesprekje andere keren ga je met elkaar de stad in. In Montréal kwam ik een andere Taiwanees tegen. De eerste die mijn grote reisvriend de scrubba washbag herkende.
Dus zijn we anderhalve dag lekker op stap geweest de stad in. Met de belofte om elkaar in Taiwan weer te zien. Dat duurde even, maar in november hadden we een vrije datum te pakken. Bij deze dan ook een bedankje voor mijn reisfamilie en haar gastvrije familie!

In ongeveer anderhalf uur brengt de hogesnelheidstrein mij van Taipei naar Tainan. In mijn vorige blog heb de oude hoofdstad van Taiwan per ongeluk verward met een andere mooie stad Taichung. Sorry, ik geef de jetlag de schuld. Maar Tainan dus. Naast de bekende brede wegen, heeft deze stad dan ook talloze smalle steegjes die altijd verrassend zijn. Maar vooral het eten is er heerlijk. Dus hebben we eerst onder genot van verschillende gerechtjes bijgekletst. En ook nog even een rondje gefietst in Anping, vlakbij het oude Nederlandse fort Zeelandia, schelpen verzamelen op het strand and een kort rondje over de grootste nightmarket va de stad gedaan.

Volgende week neem ik jullie op deze blog mee de bergen in Taiwan!

-------------------------- ENGLISH VERSION -------------------------------

While travelling I met many other travellers. Sometimes you just chat a bit, but sometimes you go and explore the city together. In Montréal I ran into another Taiwanese. The first who recognized my travel mate the scrubba washbag.
The little chat led to one and a half day of city wandering together. And a promise to meet again when my travels would bring me to Taiwan. It took a while before we could find a date, but we managed to squeze in a short visit in November. A big thank you for the hospitality from my friends family!

In about one and a half hour the high speed rail brings me from Taipei to Tainan. In my previous blog I accidently mixed up the old capital of Taiwan with another beautiful city Taichung. Sorry, blame the jetlag. Back on topic, Tainan. Beside the big roads, this city still has many small alleys with sursprises around each corner. But especially the food is great in this city. So, when I arrived we had a string of snacks while catching up.
After that we cycled around Anping, near the old Dutch Fort Zeelandia, collecting shells on the beach and a short run around the biggest nigtmarket in the city.

Next week I take you to the mountains of Taiwan on this blog!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten