woensdag 31 december 2014

Taiwan: de bergen in! - Into the Mountains!

Looking for English? Please scroll down a bit!

Op het randje naar 2015 is hier de beloofde post van mijn bezoek aan de bergen van Taiwan.
Taiwan bestaat voor het grootste deel uit bergen en de meest indrukwekkende bergen liggen in het midden van het land. In mijn laatste week in mijn geboorteland ging ik met mijn familie op roadtrip naar één van de toeristische nationale parken van het land. Namelijk Alishan National park.

Hier worden busladingen toeristen uitgeladen. Hoewel het aantal bussen op de parkeerplaats tijdens ons bezoekje meeviel. We hebben hebben even heerlijk rondgelopen tussen de vreemd gevormde bomen en soms eindeloos hoge bomen. Soms deden ze me denken aan mijn bezoekje aan de nog grotere en hogere Sequoia bomen in Californië. Na een picnick in Taiwanese stijl (dat betekent instant noodles in plaats van broodjes) hebben we het beroemde treinritje terug naar de parkeerplaats genomen.

Hoewel Alishan absoluut niet tegenviel, was het stukje scenic central highway dat we gereden hebben nog iets mooier. Prachtige vergezichten een blik op de hoogste top van de het eiland Jade Mountain en wilde apen (niet voeren!) in Yushan national park.

Ik heb nog veel meer verhalen te delen van mijn wereldreis die ik dit jaar gemaakt heb.... Volgend jaar deel ik ze met jullie via deze blog samen met een stapel tips voor de (wereld)reizigers van volgend jaar. Proost! Ik wens jullie goede, gezonde en veilige reizen in 2015!

--------------------------------------------------------

Just before turning the corner to 2015, here's my promised post about my visit to Taiwan's mighty mountains.
Most of Taiwan is made up of mountains and the most impressive can be found in the central part of the country. In my last week in my birth country, me and my Taiwanese family went on what felt like a roadtrip to one of the most toeristic national parks, Alishan National park.

This is a place where tourists arrive by busloads. Although when we visited, there weren't too many busses. We walked around the green, the odd shaped and sometimes almost endlessly high trees. At times it reminded me of walking along the even bigger and taller Sequoia trees in California.
After a picnic Taiwanese style (instant noodles instead of bread) we took the famous mountain train back to the parkinglot.

As beautiful Alishan national park was, the part of the scenic central highway that we rode was even more beautiful. Stunning sights, a peek at the highest peak of the island, Jade Mountain and wild monkeys (please don't feed!) in Yushan national park.

There are so many more stories to tell from my big 2014 round the world trip... I'm planning to share some of them on this blog and a bunch of tips for those of you who are going (world) travelling next year. Cheers! I wish you happy, healthy and safe travels for 2015!

Alishan national park

Alishan national park

Big tree at Alishan National Park

De beroemde bergtrein in Alishan - the famous mountain train in Alishan Taiwan.

Wilde aap langs de weg.



Scenic highway

Scenic highway

Alishan

Taiwan Picnick

Yushan (Mount Jade) Peak 

Alishan National Park - The busses

Geen opmerkingen:

Een reactie posten