zaterdag 20 juni 2015

Binnenkort weer op reis! - Travelling again soon!

Looking for English? Scroll down a bit and enjoy the read!
Schaap Utrecht Pad Maarssen Hollandse Rading
Schattig schaapje gekiekt tijdens mijn wandeling vandaag - Cute sheep I caught on my walk today

Sinds ik terug ben heb ik nog een aantal keer mijn backpack gepakt. Bijvoorbeeld voor een weekje onverwacht Oostenrijk (meer daarover volgende week!). Maar nu heb ik de reiskriebels echt weer te pakken. Als je mij volgt op Twitter, heb je er misschien al over gelezen, ik ga in september een eindje lopen. Van Porto (Portugal) naar Santiago de Compostella (Spanje), om en nabij 230 kilometer. Een deel van één van de vele camino's die richting de stad in het Noord-Westen van Spanje lopen.

Tijdens mijn wereldreis ben ik fan geworden van wandelingen en dit wordt mijn eerste echte wandelreis. Ik heb er ontzettend veel zin in! Wandelen zal de komende maanden dus een terugkerend thema vormen, maar ik beloof bij deze om deze blog niet helemaal te veranderen in een wandelblog.

Er moet natuurlijk wel een beetje warmgelopen worden, dus loop ik in etappes het Utrechtpad (162 kilometer in totaal). Vandaag heb ik het stuk tussen Maarssen en Hollandse Rading gelopen. Prachtig stuk en mijn eerste keer 20 kilometer! Hebben jullie ook nog wandeltips in Nederland of het buitenland? Meerdaagse wandelingen misschien?

------------------------------------  ENGLISH -----------------------------------

Since I came back from my world trip, I've packed my backpack a few times. For an unexpected week in Austria for example (next week's post!) But now, I'm officially back in travel mood. If you follow me on Twitter, you might have caught something already, I'll be going for a walk this September. From Porto (Portugal) to Santiago de Compostella (Spain), about 230 kilometers. It's part of one of the many camino's that lead to the city in North-West Spain. 

I became a fan of going to places by foot while on my world trip and this is going to be my first hiking trip. I'm so happily excited about this! Hiking will be a returning theme for the months to come, but I'll promise not to turn this blog into a hiking-blog.

Of course I'll need to warm up my legs. So, I'm walking a Dutch hikingpath in parts: Utrechtpad (total of 162 kilometers). Utrecht is one of the 12 provinces in the Netherlands and it's the one I'm living in. So, it feels like I'm walking a huge backyard. I walked the part between Maarssen and Hollandse Rading today. Very pretty and my first 20 kilometer walk!  Do you have any hikingtips? Multiple-day treks maybe?

1 opmerking:

  1. Leuk joh, ik ga ooit nog de camino lopen, en het Portugalpad is één van de opties, ben heel benieuwd hoe het jou gaat bevallen. Hoe lang ga je?

    BeantwoordenVerwijderen